Γραφείο Τύπου   /   Αρθρα Προέδρου ΕΒΕΑ


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ | Οι επιχειρήσεις μπροστά στην κρίση

ΑΡΘΡΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΒΕΑ, κ. Κ. ΜΙΧΑΛΟΥ

ΕΦΗΜ.: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

Ημερ. Δημοσ.:20/3/2020

 

Οι επιχειρήσεις μπροστά στην κρίση

Σήμερα, εξαιτίας της πανδημίας του ιού COVID-19, χιλιάδες επιχειρήσεις έχουν αναγκαστεί να αναστείλουν τη λειτουργία τους κι ακόμη περισσότερες καλούνται να λειτουργήσουν σε συνθήκες κρίσης. Καλούνται να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να περιορίσουν τη διάδοση του ιού και ταυτόχρονα να διασφαλίσουν την ομαλή εκτέλεση των λειτουργιών τους, την επιβίωσή τους και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Προτεραιότητα για όλους οφείλει να είναι η προστασία της ζωής, της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, των συνεργατών, των πελατών και των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό εξυπακούεται η συμμόρφωση με τις κατευθυντήριες οδηγίες του ΕΟΔΥ και η εφαρμογή των μέτρων που έχουν οριστεί για την προστασία των εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, για την τακτική απολύμανση των επιφανειών, για τον επαρκή αερισμό των χώρων εργασίας, για την ενημέρωση των εργαζομένων σχετικά με τα μέτρα ατομικής προστασίας και την παροχή των απαραίτητων υλικών, τοποθέτηση αντισηπτικών σε κοινόχρηστους χώρους κ.ά.

Χρήσιμο εργαλείο, που θα πρέπει να αξιοποιηθεί από όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις και για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων, είναι η απομακρυσμένη εργασία. Μέσα από την εξασφάλιση των κατάλληλων προσβάσεων, η πρακτική αυτή επιτρέπει τη συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, περιορίζοντας παράλληλα την ανάγκη για μετακίνηση και φυσική παρουσία στον εργασιακό χώρο. Απαραίτητο είναι, επίσης, να αξιοποιηθούν και όλα τα διαθέσιμα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών χωρίς φυσική παρουσία, όπως είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι εφαρμογές και η τηλεφωνική εξυπηρέτηση.

Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία αυτής της προσπάθειας θα έχουν οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών πληροφορικής και επικοινωνίας, οι οποίες οφείλουν να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ανάγκη για εργασία από το σπίτι και εργαλεία ηλεκτρονικού επιχειρείν, με διεύρυνση των δυνατοτήτων και της χωρητικότητας των δικτύων τους, αλλά και με δράσεις όπως η παροχή δωρεάν δεδομένων και χρόνων ομιλίας, αδειών χρήσης συστημάτων τηλεδιάσκεψης, λογισμικού ασφαλείας, κ.ά. για το διάστημα που διαρκεί η κρίση.

Για τις επιχειρήσεις που δεν μπορούν να εφαρμόσουν καθολικά το σύστημα της τηλε-εργασίας, μια εναλλακτική λύση είναι η εκ περιτροπής εργασία, ενώ για αυτές που εξυπηρετούν κοινό σε καταστήματα είναι αναγκαία η εφαρμογή μέτρων για την αποφυγή του συνωστισμού, όπως είναι η ελεγχόμενη προσέλευση πελατών και ο καθορισμός μέγιστου αριθμού ταυτόχρονα εξυπηρετούμενων, η τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων και η χρήση μέσων ατομικής προστασίας.

Η κρίση που βιώνουν σήμερα κράτη, πολίτες και επιχειρήσεις είναι πρωτοφανής και δυστυχώς η διάρκειά της δεν μπορεί να προβλεφθεί. Τώρα είναι η στιγμή που οφείλουμε όλοι να δείξουμε ψυχραιμία και νηφαλιότητα, υπευθυνότητα και αλληλεγγύη, προκειμένου να αντέξει το σύστημα υγείας και να ξεπεραστεί η πανδημία με τις μικρότερες δυνατές απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, αλλά και με τις μικρότερες δυνατές συνέπειες στην οικονομία, στην απασχόληση και στο βιοτικό επίπεδο των πολιτών.  

20/03/2020 ΠΗΓΗ: Γραφείο Τύπου



 

  • 
ΓΕΜΗ